فیلتر شنی:
فیلتر شنی دستگاهی است که با فیلتراسیون فیزیکی آب باعث حذف ذرات معلق موجود در آن نظیر گل، رنگ، مواد آلی، پلانکتون، باکتری ها و ذرات حاصل از خوردگی می شود.
در این دستگاه، آب حاوی ذرات معلق را از بستری از ذرات سیلیس (یا شن) عبور می دهند. در اثر عبور آب از خلل و فرج بین ذرات شن، مواد معلق آب گیر کرده و آب تقریبا عاری از مواد معلق، به دست می آید. فیلتر شنی برای تصفیه آب های سطحی، چاه، دریا ، استخر ها و … استفاده می شود.
در استخر ها پس از مدتی چربی و ذرات اضافی از بدن انسان (مو، پوست و…)  و ذرات اضافی از محیط وارد آب استخر می شوند. فیلتر شنی می تواند با تصفیه کردن این آب به صورت فیزیکی و عبور دادن آب از روی سیلیس در چندین مرحله و حذف ذرات ناخالص بر روی سطح سیلیس آب ورودی به استخرها را تصفیه کند. در سیستم های RO به منظور کاهش اثرات منفی ذرات ناخالصی موجود در آب خوراک بر روی ممبرین ها، استفاده از فیلتر های شنی امری ضروری می باشد.
کاربردهای مهم فیلتر شنی:
الف: پیش تصفیه آب رودخانه‌ ها، چاه ها جهت تهیه آب شرب، بهداشتی و صنعتی
ب: جهت تصفیه آب استخر برای جلوگیری از کدر شدن آب و زلال سازی آن
ج: تصفیه نهایی فاضلاب های صنعتی و انسانی
د: تصفیه آب برج خنک کن از مواد معلق نفوذی از هوا به آب مانند گرد و خاک
فیلتر کربنی:
از فیلتر های کربنی برای حذف طعم، بو، رنگ، مواد آلی و کلر آزاد از آب مورد استفاده قرار می‌گیرد . اساس کار در فیلترهای کربنی جذب می باشد. کربن به دلیل سطح فعال بالا بسیار در سیستم های جذبی استفاده می شوند. کربن فعال در مخزن های FRP به صورت بستری تهیه می شود و آب با سرعت خطی مناسب (بسته به کیفیت آب عبوری از فیلتر کربنی) از روی این بستر عبور می کند.

images title_pool_filtration_sand_en

 

 

 

آب قلیایی چیست؟

آب قلیایی به آبی گفته می شود که PH آن بین 7 تا 14 بوده و قادر به خنثی و قلیایی کردن محیط های اسیدی باشد، این آب به واسطه قلیایی بودن دارای حلالیت بیشتر و قدرت نفوذ بالا در بدن می باشد و موجب بهبود سیستم متابولیسم بدن شده و همچنین دفع بهتر سمومات و جذب بهتر ویتامین ها در بدن را موجب می شود، لازم به ذکر است که طبق استانداردهای اروپا WHO مناسب ترین PH برای آب آشامیدنی بین 8.5 تا 9.5 می باشد.

کاربرد فیلتر قلیایی مرحله هفتم چیست:

با استفاده از آلکالاین ها مواد اسیدی آب به کلسیم فعال تبدیل میشه و از تاثیر مستقیم اکسیژن برروی سلولها و اکسیده شدن اونا جلوگیری میکنه..
جلوگیری از تولید وپیشرفت سلولهای سرطانی..تقلیل ریفلاکس معده..و…
از خواص آب قلیاییه
بدن در صورت کمبود کلسیم به ناچار کلسیم موردنیازش رو از مغز استخوان یا دندانها میگیره…تنظیم صحیح tds دستگاه تصفیه آب ودر صورت امکان استفاده از آلکالاین از پوکی استخوان و تخریب مینای دندون جلوگزری میکنه
دستگاههایی که مختص تولید آب قلیایی هستمد معمولا قابلیت تنظیم ودریافت آب دلخواه رو دارند آب قلیایی با ph دلخواه
آب یونیزه..
آب اکسبژنه
آب اسیدی و…
اما این دستگاهها به دلیل اینکه از پلت های نیکل و نوعی فلز گران قیمت بهره میبرند بسیارگران ودر مواجهه با آبختی سخت بسیار آسیب پذیرند چون تعویص پلت ها مقرون به صرفه نیست
بهترین روش نصب فیلترهای الکالاین قلیایی کننده بر روی دستگاههای تصفیه آب با روش اسمز معکوسه

آب خنثی چیست؟

به آبی خنثی گفته می شود که PH آن مساوی عدد 7 باشد، آب با PH 7 هیچ قدرت واکنشی از خود ندارد، یعنی اگر به آب خنثی میزان اندکی ماده قلیا اضافه شود محیط سریعاً قلیایی می شود و به همین صورت اگر به آب خنثی مقدار کمی اسید اضافه شود محیط بلافاصله اسیدی می شود بنابر این آب خنثی تابع محیط بوده و عملاً کمکی به بهبود سوخت و ساز بدن نمی کند و تاثیری در دفع سمومات و جذب ویتامین ها نخواهد داشت، از نظر دانشمندن آب خنثی یک آب مرده محسوب می شود.

آب اسیدی چیست؟

آب اسیدی به آبی گفته می شود که PH آن بین عدد 7 تا 0 باشد، نوشیدن آب اسیدی در بلند مدت موجب بروز بیماری هایی نظیر پوکی استخوان، پوسیدگی دندان و آرتروز می شود، استفاده از آب اسیدی کمکی به حفظ سلامت انسان نمی کند و موجب به خطر افتادن شرایط داخلی بدن انسان خصوصا تعادل اسید و قلیا می گردد.

9 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up