چگونه پمپ آبنما مناسب انتخاب کنیم؟

امروزه از انواع پمپ آبنما جهت تزیین حوضچه، استخر، برکه و … استفاده می شود. این پمپ ها برای ایجاد نمایش های زیبا و جذاب با استفاده از آب مورد استفاده قرار می گیرند. از پمپ های آبنما می توان در محیط های مختلفی مانند باغ ها، پارک ها، حیاط خانه ها و فضای آزاد مجتمع های مسکونی و … استفاده نمود.

پمپ های آبنما به گونه ای طراحی شده اند که درون آب قرار گیرند و آب را مانند فواره به سمت بالا و تا ارتفاعی خاص پمپاژ کنند. در واقع یکی از عوامل قابل توجه در انتخاب این پمپ ها ارتفاعی است که باید آب را پمپاژ کنند. اصولا قدرت پمپ های آبنما، بیشتر از ارتفاعی که مدنظر است انتخاب می شود. به طور مثال برای یک آبنمای2 متری از پمپی استفاده می شود که ارتفاع 5 الی 8 متر را پوشش دهد. پمپ های آبنما معمولا نازل های مختلفی از جمله معمولی، چتری، پفکی، نمکدونی و … دارند. این نازل ها آب را با اشکال مختلفی از پمپ خارج می­ کنند.

پمپ های آبنما انواع مختلفی دارند که در ادامه مطلب، به توضیح آن­ ها می­ پردازیم. پمپ­ های آبنما با توجه به ظرفیتشان و ارتفاعی که می­ توانند پوشش دهند، به دسته بندی­ های مختلفی تقسیم می شوند. اگر بخواهیم به صورت کلی به آن­ ها اشاره کنیم می توان آن ها را با توجه به ظرفیتشان در دو دسته قرار داد. پمپ هایی که برای حجم های کوچک استفاده می شوند که به آن­ ها پمپ آبنما کوچک، پمپ آبنما خانگی یا پمپ آبنما رومیزی می گویند. این پمپ ها متداول ترین پمپ های مورد استفاده برای حجم های کوچک هستند. ارتفاع های 2، 3، 5 متر و گاهی تا 8 متر را به خوبی پشتیبانی می کنند. از پمپ آبنما 2 متری، پمپ آبنما 3 متری و پمپ آبنما 5 متری در مصارف خانگی و به عنوان پمپ آکواریوم نیز استفاده می شود. در صورتی که حجم محوطه، میزان و عمق آب زیاد باشد جهت پمپاژ آب، از پمپ کف کش استفاده می کنند. به این صورت که سر پمپ کف کش نازل وصل شده و عمل پمپاژ آب صورت می گیرد. به این پمپ های کف کش، پمپ آبنما قوی نیز می گویند.

نکات مهم در انتخاب پمپ آب آبنما 

در انتخاب پمپ مورد نیاز خود باید دقت کنید و بدون مشورت با کارشناسان خبره در این زمینه پمپ آبنما خریداری نکنید. مهم ترین مواردی که در خرید پمپ آبنما باید به آن ها توجه شود؛ عبارتند از:

  • آبدهی یا دبی پمپ بر حسب لیتر در ساعت
  • هد پمپ؛ ارتفاعی که پمپ قادر است مایع را به آن برساند بر حسب متر
  • فشار بر حسب psi یا بار
  • توان خروجی پمپ بر حسب وات
  • قطر خروجی پمپ  یا اندازه اتصال خروجی پمپ بر حسب اینچ

انواع مختلفی از پمپ های آب نما در بازار موجود است که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند. هنگام انتخاب پمپ آبنما، مهم است که امکانات و نیازهای مدنظر خود را بررسی و یا با کارشناسان ما مشورت کنید. برخی از این عوامل عبارتند از: اندازه و طراحی فواره، سرعت جریان و فشار مورد نیاز آبنما. همچنین حائز اهمیت است، پمپی را انتخاب کنید که توسـط یک شرکت معتبر تولید شده باشد. زیرا این امر تضمین می­ کند که پمپ از کیفیت بالایی برخوردار است و سال ها برای شما کار خواهد کرد.

هرچه حجم بیشتری از آب در حوض یا برکه مورد نظر شما باشد، دبی پمپ نیز باید بیشتر باشد. همچنین هر چه ارتفاعی که مایع باید به آن برسد، بالاتر باشد شما باید پمپ هایی با هدهای بالاتر انتخاب کنید. توجه به موارد فوق و تطبیق آن ها در پمپ های مختلف، می تواند بهترین روش جهت پیدا کردن پمپ آبنمای مناسب باشد.

پمپ های هد پایین: این پمپ ها برای آب هایی طراحی شده اند که ارتفاع کمی دارند و معمولا در آبنماها  و حوض های کوچک استفاده می شوند. این پمپ ها سرعت جریان خوبی دارند و از نظر انرژی کارآمد هستند.

پمپ های هد بالا (پمپ آبنما قوی): این پمپ ها برای آب هایی طراحی شده اند که ارتفاع بالایی دارند و معمولا در آب های بزرگ مورد استفاده قرار می­ گیرند. این پمپ ها قوی­ تر هستند و می­ توانند حجم زیادی از آب را هدایت و فشار آب بالایی را تولید کنند.

علاوه بر انتخاب نوع مناسب پمپ آبنما، نصب و نگهداری صحیح پمپ نیز مهم است تا از عملکرد صحیح پمپ اطمینان حاصل شود. نصب صحیح شامل اطمینان از اینکه پمپ به طور ایمن نصب شده است و به آبنما متصل است و تمام اتصالات الکتریکی به درستی انجام شده است.

تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری شامل تمیز کردن پمپ و فیلترهای آن، بررسی نشتی، تعویض قطعات فرسوده و یا آسیب دیده در صورت نیاز است. در صورت نیاز به مشاوره و یا تعمیر محصولات می توانید با پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید.

 فواره­ ها و آب نماها زیبایی بخش هر منظره­ای هستند. شما با پمپ آبنمای مناسب می توانید طیف وسـیعی از آب نماها، از جریان های ملایم و آرام گرفته تا فواره های چشمگیر و پرفشار ایجاد کنید. چه به دنبال نصب آبنمای خانگی در حیاط خلوت خود و چه در یک پارک عمومی باشید، انتخاب پمپ آبنمای مناسب گامی اساسی در ایجاد یک آبنمای زیبا  و کاربردی است.

برندهای انواع پمپ آبنما

  • پمپ آبنما سوبو
  • پمپ آبنما داب
  • پمپ آبنما پنتاکس
  • پمپ آبنما آکوا

در این بین پمپ آبنما سوبو به دلیل عملکرد باکیفیت و قابل اعتماد خود، در بین مصرف کنندگان محبوبیت بیشتری دارد. به این پمپ ها، پمپ آبنما کوچک، پمپ آبنما خانگی، پمپ آکواریوم، پمپ آبنما رومیزی می گویند. در این مدل ها پمپ آبنما 2 متری، پمپ آبنما 3 متری و پمپ آبنما 5 متری نیز موجود بوده که جزو متداول­ ترین پمپ های آبنما هستند. پمپ آبنما سوبو معمولاً در محیط‌ های مختلف، از فواره‌های کوچک حیاط خلوت تا آب‌ نماهای تجاری بزرگ استفاده می‌شود. یکی از ویژگی های کلیدی پمپ های آبنمای سوبو راندمان انرژی آن هاست. آن ها به گونه ای طراحی شده­ اند که نسبت به سایر پمپ ها برق کمتری مصرف کنند. این امر به کاهش هزینه­ های عملیاتی و اثرات زیست محیطی کمک می کند. این پمپ ها دارای طراحی جمع و جور و شیک هستند که نصب و نگهداری آن ها را آسان تر می کند.

پمپ های آبنمای سوبو در اندازه­ ها و دبی­ های مختلف موجودند تا با نیازهای آبنماهای مختلف، مطابقت داشته باشند. آن ها همچنین مجهز به ویژگی‌ های مختلفی مانند کنترل‌ جریان قابل تنظیم، فیلترهای داخلی و .. هستند. مواد تشکیل دهنده پمپ های سوبو مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند تا اطمینان حاصل شود که عملکرد و طول عمر بهینه را ارائه می‌ کنند.

جهت خرید انواع پمپ آبنما کوچک، پمپ آبنما خانگی، پمپ آکواریوم، پمپ آبنما رومیزی، پمپ آبنما قوی، پمپ آبنما 2 متری، پمپ آبنما 3 متری، پمپ آبنما 5 متری و … می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پیشنهادهای ما

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دسته‌های محصولات

خواندنی ها

نتیجه‌ای پیدا نشد.
keyboard_arrow_up